မုန္တိုင္းအမည္ရွိ အက္ေဆး (စကားေျပ ေလ့က်င့္ခဏ္း)

imagesdinner

မေရာက္ေသးေသာခရီးမိုင္မ်ားသည္ ရွည္လ်ားလွေပစြ။ ဘ၀သည္ ခရီးလား။ နာရီသံတခ်က္ခ်က္၏
ထံုထိုင္းထိုင္း ေစ့ေဆာ္မွဳသည္ နံရံေပၚက ျပကၡဒိန္ကို ေသြးတိုးစမ္းေနသလို။ မနက္က ေသာက္ခဲ့တဲ့
ေကာ္ဖီခြက္မွာ ယင္ေကာင္ တစ္ေကာင္နားေနသည္။ ဟိုတစ္ေယာက္ဆီကို ဖံုးမဆက္ရေသးပါ။

မွတ္တိုင္မ်ားသည္ သမိုင္း၏အေထာက္အထားမ်ားေလေလာ။ ရြက္ေျခာက္မ်ား ေရာက္လာလိုက္
ျပန္ေပ်ာက္သြားလိုက္။ ထိုင္ေနေသာ ကေျခသည္၏ (သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့စြာ) နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ျဖစ္ေနေသာ
ရင္အံု။ ေဖာထပၺအာရံု။ အပ်က္သည္ အျဖစ္၏ေနာက္မွ ကပ္လ်က္။ အ၀ါေရာင္ ဂ်ံဳခင္းသည္ ေတာက္ပ
လ်က္။ အေ၀းမွ ေခါင္းေလာင္းသံမ်ားသည္ အနားမွာ တီးခတ္ေနသလို နားမ်ားပင္ အူ ေနေခ်ျပီတည္း။
အေမွာင္၏ရနံ႕ကို မေခၚငင္ခဲ့ပါပဲလ်က္ အိမ္ေရွ႕၀င္ေပါက္တံခါးမွာ အလင္းတစ္စသည္ ခုန္ေပါက္လ်က္။
မသိေသာ အေရာင္မ်ားသည္ မၾကားဖူးေသာ ပံုရိပ္မ်ားကဲ့သို႕ပင္ ပေဟဠိမ်ား က်ဲျဖန္႕လ်က္။ ျပန္မေျပာျပ
တတ္ေသာ ပံုျပင္မ်ားသည္ သင္းပ်ံ႕ေမႊးၾကိဳင္လ်က္။ ေရခဲေတာင္ေပၚမွာ ႏွင္းဆီပြင့္တစ္ပြင့္။ အျပံဳးသည္
မာေက်ာတင္းေတာင့္ေနေပသည္။ ကိုယ္သည္ စာတပုဒ္ကို ေရးသားလ်က္ရွိပါသည္။ စာမေရးျဖစ္တာ
အေတာ့္ကို ၾကာခဲ့ျပီ။

အမွားတစ္ရပ္ကို က်ဴးလြန္လိုက္ျခင္းသည္ စတီးဇြန္းတစ္ေခ်ာင္းကို ေကြးလိုက္သည္ႏွင့္တူ၏။ မိုးမ်ား
ရြာသြန္းခဲ့ျပီးသည္မွာ ရက္သတၱပတ္အနည္းငယ္ရွိသြားျပီ။ သြား ႏွဳတ္ထားေသာ ေနရာမွ သြားဖံုးသည္
ယားယံေန၏။ မုခ်မလြဲမေသြ (မုခ် မလဲြမေသြ) လြဲေသြေတာ့မွာ အေသအခ်ာပဲ။ ဟု သိေနရသည္။ ဟု
ထုတ္မေျပာခ်င္ပါ။ ဟု ေျပာမိသည္။ ဟု ေရးလည္းေရးမိသည္။ စာေရးေနတုန္းမွာပဲ ေက်ာေပးထားတဲ့
ျပဴတင္းမွန္တရုတ္ကပ္မွာ စာကေလး တစ္ေကာင္ က်လိ က်လိ လာလုပ္တယ္။ အလင္းေရာင္ဟာ
အဲဒီ ျပဴတင္းကေန ေလွ်ာထိုး၀င္လာေနတာ။ ေနဆိုတဲ့ ဓါတ္ေငြ႕လံုးၾကီး အဆက္မျပတ္ေတာက္ေလာင္
ေနရာက စင္ထြက္လာတဲ့ အမွဳန္ေတြကို အလင္းလို႕ ေခၚတာတဲ့။ အေထြေထြသိပၸံ ဘာသာရပ္မွာ သင္
ခဲ့ရဘူးတာပါ။ မွားခ်င္လဲ မွားမယ္။ မွန္ခ်င္လဲ မွန္မယ္။ မဟုတ္ဘူးေလ သိပၸံသခၤန္းစာကေတာ့ မွားခ်င္မွ
မွားမွာေပ့ါ။ ကိုယ္ျပန္ေျပာတာ မွားလား မွန္လား မေသခ်ာတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ တခါတခါမွာ ကိုယ္
ေျပာခ်င္တာကို ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္တဲ့ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႕ေျပာရင္းကကို လြဲခ်င္လြဲေနေတာ့တာပဲ။

ကိုယ္ စာေရးသားသည့္အခါ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ဒုကၡအတိႏွင့္ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္းကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျဖစ္မည္
မဟုတ္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ထိုသို႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ရန္ မကၽြမ္းက်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ မကၽြမ္း
က်င္တဲ့အလုပ္ကို မလုပ္ရန္ ကိုယ့္မာန္နတ္က ကိုယ့္ကို အျမဲ ေတာင္းဆို၏။ ကိုယ့္မွာ မာန္နတ္ရွိသည္။
ေဂါတမမွာလဲ ဘုရားမျဖစ္မီက မာန္နတ္ရွိသည္ဟု ဖတ္ဖူး ၾကားဖူးပါသည္။ တူတူပဲလားေတာ့ မသိပါ။
ကိုယ့္မာန္နတ္ကို ကိုယ္က ထ-ပ-ဖ ဟု ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ အမည္ေျပာင္ေပးထားပါသည္။ မသိကိန္းအစဥ္တန္း
တစ္ခုကို အမည္(သို႕မဟုတ္ ကုတ္ဒ္) တခု ေပးထားသလိုမ်ိဳးဟု မတတ္တတတ္ႏွင့္ ဥပမာေပးလိုပါသည္။
ထ-ပ-ဖ သည္ တခါခါမွာ အေတာ္လူ၀ါး၀ ပါသည္ (သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ မွ စာလံုးေပါင္းယူ)။ သူသည္
ကိုယ္က ေျပာသလိုလိုႏွင့္ ကိုယ့္ကိုယ္စား ၀င္၍ေျပာတတ္ပါသည္။ ေပ့ါေပါ့ပါးပါး ေနာက္ေျပာင္သည့္
ကိစၥမ်ား၌ မေထာင္းသာေသာ္လည္း အေလးအနက္ကိစၥ သို႕မဟုတ္ တဖက္လူက စန္းစန္းတင့္ ျဖစ္ေန
သည့္ အခါမ်ား၌ အေတာ္ခြက်သည့္ကိစၥပင္။ လူ႕အေရျပားေတြကို တြဲသီခ်ဳပ္ထားတဲ့ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္
ကို ၾကည့္ေနရသလိုမ်ိဳး လို႕ ကိုယ္ မတင္စားခ်င္ပါ။

ကိုယ္သည္ စာေရးပ်င္းသူပီပီ ငါ ေရးတာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္သြားျပီလားဟု Microsoft Word
မီႏ်ဴးဘား ေအာက္ေျခမွ စာလံုးေရျပ အကြက္ကို ၾကည့္မိရာ စာရိုက္ေနတုန္းမွာပင္ ၂၂၂ ဟု ေတြ႕ရျပီး
ရပ္လိုက္သည့္အခါ ၂၂၆ ဟု ေတြ႕ရပါသည္။ သိပ္မွန္လြန္း တိက်လြန္းျခင္းမ်ားသည္ လူသား၏ ျဖစ္ေစ
လိုသည့္ ေဘာင္အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္လြန္ကာ ျပက္ရယ္ ျပဳသလိုပင္ ခံစားရေၾကာင္းကို ဤေနရာ
၌ မွတ္တမ္းျပဳပါ၏။ ဂ်ိမ္းဂၽြက္စ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသို႕ တခါ
မွ်ပင္လွ်င္ လုပ္ဖူးၾကမည္ဟု ကိုယ္ မထင္ပါ။ ကမၻာေပၚ၌ ကမၻာေက်ာ္စာေရးဆရာၾကီးေတြ မ်ားစြာရွိပါ
သည္။ ကိုယ္သိပ္မသိပါ။ ကိုယ္ အဂၤလိပ္စာ မတတ္ကၽြမ္းပါ။ သို႕ေသာ္ ခုနက ေျပာခဲ့သည့္ စာေရးဆရာ
ႏွစ္ေယာက္ကို သိပါသည္။ သူတို႕၏ ၀တၱဳတိုမ်ား စာေကာင္းေပမြန္မ်ားကို ဗမာစာေပထဲသို႕ ျပန္ဆိုထား
တာကို ဖတ္ဖူးသျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျပာရလ်င္ ယခုရက္ပိုင္းမ်ားမွာ ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ၏ ၀တၳဳတိုမ်ားကို
ဗမာ စာေရးဆရာအခ်ိဳ႕ စုေပါင္းျပန္ဆိုထားသည့္ စာအုပ္ကို ဖတ္လ်က္တန္းလန္းျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕ရဲ႕
စုေပါင္း ဘာသာျပန္ထားသည့္ စာအုပ္မွာ ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ကို ဗာဂ်င္းနီးယား ၀ုဖ္ ဟု စာလံုးေပါင္းထား
ပါသည္။ ကိုယ္က ထိုသို႕ ေျပာသျဖင့္ ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ဟု စာလံုးေပါင္းမွ မွန္သည္ဟု မယူဆ လိုက္ေစ
ခ်င္ပါ။ ကိုယ္က ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ဟု မွတ္မွတ္သားသား ျဖစ္ေနခဲ့ျပီး၊ ယခုစာအုပ္မွာ ဗာဂ်င္းနီးယား ၀ုဖ္
ဟု စာလံုးေပါင္းထားတာမို႕ အနည္းငယ္ မဆိုစေလာက္ စိတ္ထဲ ရွဳပ္ေထြးရမွဳကိုသာ ေဖာ္ျပလိုရင္းျဖစ္ပါ
သည္။ တကယ့္ ေျပာလိုရင္းမွာ ဂ်ိမ္းဂၽြက္စ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗာဂ်ီးနီးယား ၀ုဖ္ ေသာ္လည္းေကာင္း
သူတို႕ စာေရးသည့္အခါ ငါ စာလံုးေရ ဘယ္ေလာက္ ေရးျပီးသြားျပီလဲ ဟု ခ်က္ျခင္း သိႏိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္
သို႕မဟုတ္ ယင္းသို႕ စစ္ေဆးၾကည့္ဖို႕ စိတ္ကူးမိ၊ လုပ္မိၾကလိမ့္မည္မထင္ေၾကာင္း ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္
ကို လွစ္ဟ ျပျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါ၏။

ညသည္ယခုအခါ အလိုလိုက္ခံထားရသည့္ အပ်ိဳမေလး လို ရဲတင္းသြက္လက္စ ျပဳလာေခ်ျပီ။ အသံ
ပလံမ်ားသည္ ျဖည့္စြက္ရမည့္ ေရႊခ်ည္မွဳန္ကေလးမ်ားသဖြယ္ တလက္လက္ျဖင့္ ေကာင္းကင္မွ က်လာ
ေနၾက၏။ ျမစ္ကူးတံတားထိပ္တြင္ သူမကို ရုတ္ျခည္းျမင္လိုက္ရသည္။ သူမ မ်က္ႏွာမွာ အျပံဳးအရယ္မဲ့
လ်က္။ ညာဖက္မ်က္လံုးေပၚကို ျဖတ္၍ က်ေနေသာ ဆံပင္ႏြယ္အခ်ိဳ႕ကို ကိုယ္က စိတ္ရွဳပ္မိရေသးသည္။
ျမစ္ကူးတံတားေပၚမွာ ဘာမွ်မရွိေခ်။ တံတားေအာက္မွာ ျမစ္ေရေနာက္က်ိမ်ားသည္ တသြင္သြင္ စီးဆင္း
လ်က္ရွိ၏။ ျမစ္ေရကို တသြင္သြင္စီးသည္ဟု ေရးသားဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့သည္မွာ ကိုယ္ အပါအ၀င္ စာေရးသူ ေပါင္း
မည္မွ်ရွိခဲ့လိမ့္မည္နည္း။ ညစာမွာ သိပ္ တခန္းတနားၾကီး မဟုတ္လွေပ။ ေျပာင္လက္ေသာ ေၾကြပန္းကန္
အရြယ္အစားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာက္လက္ေသာ စတီးလ္ ဇြန္း ခက္ရင္းႏွင့္ ဒါးမ်ား။ ထို႕ေနာက္ ဖေယာင္းတိုင္
ျမင့္ျမင့္ၾကီးမ်ား။ ျပီးေတာ့ ဘာ့ခ်္ ရဲ႕ ဆင္ဖိုနီေတးသြားမ်ား။ ကတၱီပါ ကားလိပ္ၾကီးမ်ားကိုမူ မသိခ်င္ေယာင္
ေဆာင္လိုက္ရေပ၏။ ဘတၱလာ စီစဥ္တည္ခင္းသည့္ အတိုင္း ယူနီေဖာင္း အေကာ့သားႏွင့္ ဘြိဳင္မ်ားက
စားပြဲတစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုၾကားမွာ လူးလာေခါက္တံု႕။ မ်က္ရည္မ်ားသည္ တသြင္သြင္ စီးက်လ်က္။ ျမစ္သည္
ေကာက္ေကြ႕လ်က္။ ညစာစားပြဲသည္ တစ္စထက္ တစ္စ ဆူညံလာလ်က္။ မုန္တိုင္းကို ျမင္ရျပီ။

၁၄ ၾသဂတ္စ္ ၂၀၁၅ ေက်ာက္ေျမာင္း၊ ရန္ကုန္ ၁၉း၅၆ နာရီ

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s