သင္တို႕မရွိသည့္အရပ္တြင္(ေရြးခ်ယ္မွဳဆံုးရွံုးစြာျဖင့္) ကိုယ္ရွိေနခဲ့သည္

Image

ကုိယ္သည္ ေတာ္ေတာ္မိုက္မဲေသာ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု
ေျပာရျခင္းမွာလူျဖစ္၍သာ ယခုလို စာေရးသားျခင္းအမွဳျဖင့္ မိမိခံစားခ်က္ (ေခတၱခဏအားျဖင့္
ခံစားခ်က္ဟုသာ သံုးႏွဳန္းပါရေစဦး) ကို တစံုတစ္ေယာက္အား ထုတ္ေဖာ္တတ္သည့္ အမူအက်င့္
ကိုက လူျဖစ္ေနေၾကာင္း မျငင္းႏိုင္ေအာင္ သက္ေသခံေနသျဖင့္သာ ယခု ကဲ့သို႕သံုးႏွဳန္း ေဖာ္ျပ
ျဖစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႕သာ မဟုတ္ခဲ့လ်င္ကိုယ့္ကုိယ္ကို လူဟု ေျပာဆို ေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲဖို႕ကို
ပင္လ်င္ အသည္းအသန္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမည့္ သေဘာျဖစ္ပါေခ်၏။

ေကာင္းျပီ။ မိုက္မဲေသာ ဟူသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေျပာရဦးမည္။ အရသာ ရွိရွိေျပာရမည္ျဖစ္၍ ကိုယ္
သည္ စိတ္ကေလး ရႊင္ျပသြားျပီးလ်င္ ကိုယ့္မိုက္မဲမွဳမ်ားအားလံုးကို ဘ၀တစ္သက္တာမွ်လံုး ၾကံဳ
ေတြ႕ခဲ့ရသမွ် အျဖစ္အပ်က္မ်ား အားလံုးထဲ၌လွန္ေလွာ ေမႊေႏွာက္ စဥ္းစားမိသြားပါေတာ့သည္။
ေတာ္ေတာ္မ်ားပါသည္။ ဘယ္အျဖစ္ ဘယ္အပ်က္ကို ဦးစားေပး ေဖာ္ျပရမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ပင္
ကိုယ္သည္ အသိဥာဏ္နည္းသည့္မိုက္မဲသည့္ အလုပ္မ်ားကို ျမိန္ရည္ယွက္ရည္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ
တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေခ်၏။ အသိဥာဏ္ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ မိတ္ေဆြတို႕ ေကာင္းစြာသိပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယခု စာကို ဖတ္ရွဳေနသူအေဆြသည္ ကိုယ့္ထက္ပိုမို၍ စာေကာင္းေပမြန္
မ်ား ဖတ္ထားဖူးသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကိုယ္က မိုက္မဲစြာ ယံုၾကည္မိသူ တစ္ဦး ျဖစ္ပါေလ
သတတ္။ မိုက္မဲျခင္း ဟူသည္မွာ အလြန္လြယ္ကူေသာလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု ုျဖစ္ျပီးလ်င္ မိုက္မဲသည္ဟု
၀န္ခံေလာက္သည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ျဖစ္လာမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ိဳးလုပ္ျဖစ္ဖို႕ ဆိုသည္မွာ ပို၍ပင္ မိုက္မဲ ဥာဏ္
နည္းမွသာျဖစ္ႏိုင္မည္ဟု ကိုယ္က ဆိုခ်င္ပါသည္။

လက္ေတြ႕ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္၌ မိုက္မဲမွဳအေၾကာင္းေျပာရသည္မွာ နည္းနည္းေတာ့ ခြက်ပါသည္။
ကုိယ္တို႕သည္ ခြက်ေသာ ေခတ္ၾကီးမ်ား အတြင္း၀ယ္ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ၾကသူမ်ားပီပီ ဘာကိုမွ ျပတ္ျပတ္
သားသားေျပာျဖစ္ဆိုျဖစ္ဖို႕ အရည္အခ်င္းမ်ား ျပည့္၀ မလာခဲ့ၾကပါ။ ကင္ပုန္းခ်ဥ္ျခံဳမ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးဖူးသူ
ျဖစ္ပါလ်င္ သည္အေၾကာင္းေျပာဆိုဖို႕ကိစၥမွာ အေတာ္အတန္ေအာင္ျမင္ေကာင္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည့္
ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္တို႕သည္ ကိစၥမ်ားကို “ကိစၥ” ဟု သာ သံုးစြဲ ေခၚေ၀ၚသြားၾကပါမည္။ affairs,
Issue စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုသံုးႏွဳန္းျခင္းမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါမည္။ ဤသည္မွာလဲ မိုက္မဲမွဳႏွင့္ ဆက္စပ္
ပတ္သက္ေသာ သေဘာတရားတခု ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္က မိုက္မဲမွဳႏွင့္ဆက္စပ္ပတ္သက္ေသာကိစၥဟု
ေျပာမိေတာ့မလို ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။တကယ္တမ္းတြင္မေတာ့ မိုက္မဲမွဳက သပ္သပ္၊ affairs, Issue
ဆိုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားက သပ္သပ္ျဖစ္ပါ၏။ ကိစၥမ်ားကို ကိစၥဟု ေျပာဆိုသံုးႏွဳန္းမွသာလ်င္ ကိစၥမ်ား
သည္ ထင္ရွားေပၚလြင္စြာျဖင့္ လူ႕ေလာက အတြင္း၌ တင့္ေတာင္း တင့္တယ္ ျဖစ္လာႏိုင္မည္ဟု
ကိုယ္က မိုက္မဲစြာ ယံုၾကည္လိုက္ပါေသးသည္။

ယခုခ်ိန္ထိ ေရးလာခဲ့ေသာ စာသားမ်ား၌ ကိုယ္၏ (ကုိယ့္ရဲ႕) မိုက္မဲမွဳ သရုပ္သကန္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း
မွ်ပင္လ်င္ ထိေရာက္ေသခ်ာစြာ ေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေသးပါ။ တစ္ခုေတာ့ ေျဖသာပါသည္။ ယခုခ်ိန္ထိ
ေရးခဲ့မိသမွ်စကားလံုး၊ စကားစု၊ စာပိုဒ္မ်ားမွာ လူ႕ေလာကအတြက္ တစ္စံုတရာအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေခ်
မရွိသေလာက္နည္းပါးျခင္းကပင္လ်င္ ကိုယ္၏(ကိုယ့္ရဲ႕) မိုက္မဲမွဳဒီဂရီကို အျမြက္မွ်ေျပာျပျပီးျဖစ္ေနသည့္
အျဖစ္ကိုၾကံဖန္၍ ဂုဏ္ယူစရာ (၀ါ) အေျပာနဲ႕အေဟာနဲ႕ညီသားပဲဟူေသာ ဂုဏ္ျဒဗ္ကိုအလိုလိုရျပီးသား
ျဖစ္ေစသည့္အရာသာလ်င္ျဖစ္ေခ်သည္ မဟုတ္တံုေလာ။ မိုက္မဲမွဳဟူသည္မွာ စာေပဆိုင္ရာႏိုဘယ္လ္ဆု
ရသည့္ကိစၥမ်ိဳး ေလာက္ထိ စိတ္အာရံုကိုေစစား၍ အပတ္တကုပ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ကာ က်ားကုတ္က်ားခဲ
ေလ့က်င့္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ကိစၥမ်ိဳး ဟူေလာက္ေအာင္အထိေတာ့ ကိုယ္ မယံုၾကည္မိပါ။ လူတိုင္း အလြယ္
တကူ မိုက္မဲ၍ရသည္သာပင္။
သို႕ဆိုလ်င္ ကိုယ့္အဖို႕ရာ မိုက္မဲမွဳ တစ္ခု ျပဳလုပ္လိုက္ဖို႕ရာ အဘယ္ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားထက္ ပိုမို
ခက္ခဲရပါမည္နည္း။ ကိုယ္ကိုယ္၌က အေသးစားမိုက္မဲမွဳတစ္ခုဟု ယူဆထားသည့္ စာေရးသည့္အလုပ္
ကို လုပ္ေနမိသည့္ ယခုေလာေလာဆည္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာပင္လ်င္ ကိုယ္သည္ အထိုက္အေလ်ာက္
ေအာင္ျမင္ေသာမိုက္မဲသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ကိုယ့္အသက္ရွဴမွဳကိုကိုယ္ ျပန္လည္၍စိတ္ခ်လက္ခ်
ျဖစ္ေနသည့္လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ မဟုတ္တံုေလာ။

တကယ္တမ္း ျပန္စဥ္းစားေတာ့လဲ မ်ားရာစုေသာလူသားထုၾကီးသည္ စာဖတ္သည္ျဖစ္ေစ မဖတ္သည္
ျဖစ္ေစ(တစ္နည္း) စာဖတ္သည့္ အေလ့အထ ခိုင္ျမဲနစ္စြဲသည္ျဖစ္ေစ မခိုင္ျမဲမနစ္စြဲသည္ျဖစ္ေစ၊ မိုက္မဲ
သည့္လုပ္ရပ္ဟု မ်ားရာစုေသာ အျခားသူမ်ားက၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက၊ ဘာသာေရးတုပ္ေႏွာင္မွဳမ်ားက၊
သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ထင္ရေသာ မိုက္မဲသည္ဆိုသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား၌ စိုးစဥ္းငယ္မွ်ပင္လ်င္ျဖစ္ေစ
ပါ၀င္ ပါတ္သက္ယွက္ႏႊယ္မွဳ ျပဳလိုၾကမည္မဟုတ္ပါေခ်။ ကိုယ့္မိုက္မဲမွဳမ်ားထဲက တခ်ိဳ႕မွာ စာဖတ္ျခင္း
ကိစၥကို သေရာ္ေမာ္ကား ေျပာဆိုလိုသည့္ စရိုက္သဘာ၀တစ္မ်ိဳးလည္း ပါ၀င္ပါေခ်၏။ မိုက္မဲျခင္းႏွင့္
လိမၼာပါးနပ္ျခင္းတို႕မွာ ဘ၀ရဲ႕ေန႕နဲ႕ညေတြလိုပင္ ကိုယ္လိုခ်င္သည္ျဖစ္ေစ မလိုခ်င္သည္ျဖစ္ေစ
ကိုယ္ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကိဳက္ေစျဖစ္ေစ ေရာစပ္ႏႊယ္ယွက္ ပတ္သက္ေနလိမ့္မည္မွာ အေသအခ်ာ
ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း။ ကိုယ္ေျပာတာ နည္းနည္းရွဳပ္ေထြးသြားမည္လား မေျပာတတ္ပါ။ ကိုယ္က
တကယ္ေတာ့ မိုက္မဲျခင္းအေၾကာင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း လိမၼာပါးနပ္ျခင္းအေၾကာင္း ကိုေသာ္ လည္း
ေကာင္း ဌာန္ကရိုင္းက်က် ေျပာဆိုတတ္သူ တစ္ေယာက္မဟုတ္တာ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါသည္။

လက္ခုပ္တီးသံမ်ားထြက္ေပၚလာပါသည္။ ကိုယ္ေရးသည့္စာကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ၾကသည့္အတြက္
တီးလိုက္သည့္ လက္ခုပ္သံမ်ား မဟုတ္ပါ။ ဤစာေရးေနရင္း မညည္းေငြ႕ေအာင္ဖြင့္ထားေသာ ထိုင္းရုပ္ျမင္
သံၾကားအစီအစဥ္တစ္ခုမွ ထြက္ေပၚလာေသာလက္ခုပ္သံမ်ားျဖစ္ပါသည္။ မွန္းစမ္း..ဘာေၾကာင့္ လက္ခုပ္
တီးၾကတာပါလိမ့္။ကိုယ္ယခုစာကို ဆက္မေရးခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းတရားတခ်ိဳ႕ကို ေက်ာ္လြန္၍ ဆက္ေရးျဖစ္ပါသည္။ တီဗြီထဲက လက္ခုပ္တီးသံမ်ားမွာ ကိုယ့္ကို
အားေပးသံမ်ား မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ကို အသိအမွတ္ျပဳခ်ီးျမွင့္ေသာ လက္ခုပ္သံမ်ားမဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္
ကိုယ္သည္ မိုက္မဲေသာသူ တစ္ေယာက္ ဧကန္ ျဖစ္သည္ႏွွင့္အညီ အထက္အဆိုပါ လက္ခုပ္သံမ်ားကို
ကိုယ့္ကို အားေပးသည့္လက္ခုပ္သံမ်ားအလားလွည့္စား၍ ခံယူလုိက္မိပါသည္။ အမွားတစ္ရပ္ကို က်ဴးလြန္
မိပါေခ်ျပီ။ အဘယ္သို႕ ျပန္လည္၍ ရုန္းထြက္ရပါမည္နည္း။

ခ်က္ျခင္းပင္ ကိုယ္သည္ တစ္ေယာက္တည္းၾကိတ္၍ ျပံဳးမိလိုက္ပါ၏။ ကိုယ္ေျပာလိုက္သည့္ေလသံမွာ
တခါဘူးမွ် အမွားတခုခုကို မလုပ္ဖူးသူတစ္ေယာက္၊ မေတာ္တဆ အမွားတခုလုပ္မိသျဖင့္ ေၾကာက္လန္႕
တၾကား ညည္းညူလိုက္ပံုႏွင့္တူသြား၍ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္မိုက္မဲမွဳေတြထဲက အျခားတခုမွာ ကဗ်ာမ်ား
ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ ထုိ ကဗ်ာဆိုေသာအရာကို ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္မွ ေရးေနျခင္
းမဟုတ္ပါ။ မေရးရမေနႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ တနည္းအားျဖင့္ဆိုရေသာ္ လူေတြ ေျပာေျပာေနသည့္ ‘ဒီလူက
၀ဋ္ၾကီးလိုက္တာ..’ ဆိုသည့္ သနားဂရုနာစိတ္ႏွင့္ အျမင္ကပ္စိတ္ ေရာေထြး၍ မွတ္ခ်က္ခ်နည္းမ်ိဳးႏွင့္
ကိုက္ညီ ထိုက္တန္သည့္အေနမ်ိဳးႏွင့္သာ ေရးေနမိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေစာေစာက စကားကို ျပန္ေကာက္
ရေသာ္၊ ကိုယ္သည္ အမွားကင္းစင္ေသာလူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ရံုမွ်မက မွားျပီးရင္း မွား မွားေနေသာ
မိုက္မဲသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပဖို႕ျဖစ္ပါသည္။ တၾကိမ္ေသာအခါက ကိုယ့္ေရးသည့္
ကဗ်ာတပုဒ္တြင္ –

ငါက
ေနာင္တေတြနဲ႕ ပြတ္သီးပြတ္သပ္ေနခ်င္သူ တစ္ေယာက္ေပ့ါ
အိမ္ေမြးေၾကာင္ကေလးေတြကို ေခ်ာ့ျမဴၾကသလိုမ်ိဳးေလ။

ဟု ထည့္ေရးခဲ့ပါသည္။ ၾကည့္ပါေလေလာ့ မိတ္ေဆြ၊ ေနာင္တႏွင့္မ်ား ပြတ္သီးပြတ္သပ္ပင္ ေနလိုက္
ခ်င္ပါေသးသတဲ့။ ဘယ့္ကေလာက္မိုက္မဲလိုက္ပါေလသလဲ။ သုိ႕ေသာ္ တစ္ခုေတာ့ရွိပါသည္။ မိုက္မဲျခငး္
မွာ ေကာင္းကြက္ကေလးေတြလဲ ရွိပါသည္။ ၾကက္ကန္း ဆန္အိုးတိုးတတ္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ မိုက္မဲသူကို
ဟီးရိုး ဟု ထင္တတ္သူမ်ားလဲ ေလာကတြင္ ရွိေသးသျဖင့္ တစ္ခါတစ္ခါတြင္ ကိုယ္သည္ မထင္မွတ္ေသာ
လူအခ်ိဳ႕၏ အထင္ၾကီးေလးစား အားက်ျခင္းကိုလည္း ခံရတတ္ပါေသးသည္။ ေနာက္ အလြန္အသိဥာဏ္
ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သေဘာထားျပည့္၀ေသာ လူတခ်ိဳ႕၏ မနာလို၀န္တိုျခင္းကိုလည္း ခံယူရပါေသးသည္။
ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ အက်ိဳးေပးပဲျဖစ္ပါေခ်သည္။ကိုယ္သည္ အဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ့္အေပၚ
ဆိုးျခင္းေကာင္းျခင္း အျမင္မ်ားကို စိတ္၀င္စားလွသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ တစ္ခါတစ္ခါတြင္ မျမင္ရေသာ
ကံတရားရဲ႕လွည့္စားမွဳမ်ားေၾကာင့္ အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို အလိုလို သိခြင့္ရခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။

ပ်င္းစရာေကာင္းျခင္းသည္ ေတးတေၾကာ္ေၾကာ္ျဖင့္ ကိုယ့္အခန္းေလးထဲ သို႕၀င္လာပါေခ်ျပီ။ ကိုယ္စာေရး
ေနသည္ကို လူမိုက္ လူ႕အႏၶတစ္ေယာက္ အလုပ္မဟုတ္တာ လုပ္ေနသည့္ အၾကည့္မ်ိဳးျဖင့္လွမ္းၾကည့္ပါ
သည္။ ခဏအတြင္းမွာပင္ ပ်င္းစရာေကာင္းျခင္းသည္ အခိုးအေငြ႕မ်ားကို အခန္းေလးထဲသို႕မွဳတ္ထုတ္ပါ
ေတာ့သည္။ ကိုယ္သည္ သူ႕အခိုးအေငြ႕မ်ားကို ရွဴမိမည္စိုးသျဖင့္ အသက္ေအာင့္ထားရပါသည္။ အ၀တ္
လွမ္းစင္ေပၚက အ၀တ္မ်ားေပၚတြင္ ပ်င္းခိုး ပ်င္းေငြ႕မ်ားသည္ တအိအိစိမ့္ပ်ံ႕၀င္ေနလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕
ေနရပါသည္။ ကိုယ္သည္ အၾကာၾကီး ဆက္လက္၍ အသက္မရွဴပဲ မေနႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ သက္ျပင္းခိုးရွိဳက္
သလို မွ်င္း၍ အသက္ရွဴမိပါသည္။ အပ်င္းဓါတ္မ်ားသည္ ကိုယ့္ႏွာေခါင္းထဲမွတဆင့္ အာေခါင္မွာ တမ်ိဳး
တမည္ျဖစ္သြားျပီး အဆုပ္ထဲသို႕ပ်ံ႕ႏွံ႕၀င္ေရာက္သြားပါေခ်ျပီ။ ကိုယ္သည္အထူးတလည္ပ်င္းရိလာျပီးလ်င္
စာကို ဆက္ေရးခ်င္စိတ္မရွိေတာ့သလို ျဖစ္လာပါသည္။ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားမွာလဲ ပ်င္းရိစိတ္၏ ႏွိဳး
ေဆာ္သိမ္းသြင္းျခင္းေၾကာင့္ လွဳပ္ရွားမွဳေႏွးေကြး လာေနျပီျဖစ္ပါ၏။ ကိုယ္ေရးေနေသာဤစာမ်ားသည္
ပင္လ်င္ စာဖတ္သူအေဆြ႕အား ပ်င္းရိေစလိမ့္မည္ဟု ကိုယ္သိေနရျပီျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ရဲ႕မိုက္မဲမွဳမ်ား
အေၾကာင္းေျပာဖို႕ ယေန႕အဆင္ေျပေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ပသို႕ဆိုေစကိုယ္သည္မိုက္မဲသူတစ္ေယာက္
ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂံုး ဟူသည့္ စာတပုဒ္မွာ မရွိမျဖစ္ပါရွိရမည့္ အဂၤါရပ္ကိုမွ်ပင္
လ်င္ ျပည့္၀, ေအာင္ မေရးသားႏိုင္သည့္ ကိုယ့္အျဖစ္က သက္ေသခံေနျပီ မဟုတ္ေပေလာ။

ခင္ေအာင္ေအး
၂၉၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၁ ဖရာ့ပရာဒင္န္ ဘန္ေကာက္ ၁၂း၄၀ နာရီ

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s