ညတုန္းက မိတ္ေဆြ

မေျပျပစ္တဲ့ အနားသတ္မ်ဥ္းမ်ားကို သူေငးၾကည့္ေနခဲ့သည္။ အတန္းအစား မခြဲျခားႏိုင္သည့္

အေတြးမ်ိဳးစံုက ေခါင္းမွျဖိဳေလာင္းခံရတဲ့ေရလို တကိုယ္လံုးကိုစိုရႊဲလ်က္။ ေက်ာက္ေပါက္မာ

ဗရပြနဲ႕မာနႏွမ္းေစ့ေတြ ၾကဲပက္ထားတဲ့ဘ၀ပဲ။

နည္းနည္းရင့္လာတဲ့ ေနျခည္ေတြက ၀ရံတာမွာ လူပါးလာ၀ေနၾကသည္။ တဖက္အိမ္က အမ်ိဳးအမည္

မသိ ငွက္သတၱ၀ါေတြ ဆူညံေနျခင္းက သဘာ၀အလွကို ခ်စ္လိုမက္ျခိဳက္ခ်င္စိတ္ကို စိန္ေခၚေနၾကဟန္

တူ၏။ ျပီးေတာ့ သူတို႕က ေလွာင္ျခိဳင့္ေတြကိုယ္စီနဲ႕။ မလွဘူး။ သူဟာသတၱ၀ါေတြကိုမုန္းတီးသူ။ ဥပေဒ

အရ ဒါမွမဟုတ္ လူ႕ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေရြ႕၊ ထားပါေတာ့။

သူသာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ခြင့္ရွိမယ္ဆိုရင္ ေသနတ္တစ္လက္ေဆာင္ထားျပီး အဲ့ဒီသတၱ၀ါေတြကို စိတ္မလို

ရင္ မလိုသလို စိတ္ၾကြရင္ၾကြသလို စိတ္က်ရင္က်သလို လိုက္ပစ္သတ္ေနမိမွာအေသအခ်ာပင္။ ပလပ္

စတစ္ဖ်ာေပၚမွာ စာအုပ္တစ္အုပ္၊ ေကာက္ကိုင္မၾကည့္ပဲ သိလိုက္ပါသည္။ ကဗ်ာ စာအုပ္တစ္အုပ္ပင္၊

မေန႕ညကလာသြားတဲ့ မိတ္ေဆြ ေမ့က်န္ခဲ့တဲ့စာအုပ္။ အေတာ္ ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့လူ။ သူ႕ကဗ်ာကို

အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ႕ ဖတ္ျပခဲ့သည္။ စိတ္ပ်က္စရာ။ ျပီးေတာ့ မေတာ္တဆလား တမင္ကလာ

လားမသိ၊ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ခ်န္ထားပစ္ခဲ့သည္။ သူ႕ကို ဖတ္ပါေစေတာ့ ဆိုသည့္ေစတနာနဲ႕မ်ားလား။

ေတာ္ပါ ေမာင္ရာ..။ ၀ရံတာက ေက်ာ္ျပီး အျပင္ကိုၾကည့္ေတာ့ မိုးထိတိုက္ျမင့္ၾကီးေတြ၊ ေနာက္ျပီးေတာ့

တီဗြီလႊင့္ထုတ္ တာ၀ါတိုင္တစ္ခုက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္။ အထပ္ျမွင့္တင္ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း

ေတြေပၚမွာ ကားေတြ ဥဒဟိုသြားလာေနၾကသည္။ ဘာေတြ အေရးၾကီးေနၾကပါသနည္း။ မသြားလို႕မရ

ဘူးလား။ မလာလို႕မရဘူးလား။ လူေတြကို သူနားမလည္ပါ။ သူနားမလည္တာေတြအမ်ားၾကီးရွိတဲ့အထဲ

မွာ လူေတြကိုနားမလည္ျခင္းက ထိပ္ဆံုးမွပါသည့္ နားမလည္မွဳ အၾကီးစားတစ္ခု။ သူသည္ အဲလဘတ္

ကာမူး ေရးတဲ့ (မေန႕က လာသြားတဲ့မိတ္ေဆြကေတာ့ ေကာင္းေကာင္းသိပံုရသည္။ အိတ္ဇက္စ္စေတး

ရွင္း ဆိုလား ဘာလား ညက သူေျပာတဲ့စကားထဲမွာပါခဲ့သည္) ၀တၱဳတပုဒ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္နဲ႕ သူနဲ႕

တူတယ္လို႕ မိတ္ေဆြက ေျပာေသးသည္။ သူ ေငးတိေငးေၾကာင္လုပ္ေနမိေသးသည္။ ေဟာ.. အေတာ္

စြာသည့္ စာကေလးျမည္သံ။ ဒီေကာင္ကေတာ့ လြတ္လပ္သူ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕အသံက ပိုစြာေနတာလား။

Good night ေတြ အထူၾကီးသုပ္ထားတဲ့ ေပါင္မုန္႕လို မတ္ခ်္လဆန္းရက္ေတြဟာ အေရးေပၚဥၾသဆြဲေန

ခဲ့တယ္။ ငါ ဘယ္ေလာက္တည္ျငိမ္ႏိုင္မလဲလို႕ သူေတြးေနခဲ့တယ္။ စီးကရက္တိုေတြ ပြစာက်ဲေနျခင္းက

သူ႕စိတ္မူမမွန္ျခင္းကို အာမခံေပးေနသလိုပင္။ ဘယ္ႏွရက္ေလာက္ ရွိသြားျပီလဲ၊ ဘယ္ႏွလ လဲ၊ ဒါတင္

မကပဲ ႏွစ္ေတြနဲ႕ေတာင္ခ်ီျပီး ၾကာခဲ့ေကာင္းၾကာခဲ့ေလာက္ျပီ။ အိပ္မက္နဲ႕ခ်ည္း ႏွစ္ပါးသြားေနခဲ့တာ၊

ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္မ်က္လံုးေတြနဲ႕ နံရံကို မွ်ားေပါက္သလို ေပါက္ေနခဲ့တာ၊ မမူးေတာ့မွန္းသိေပမယ့္

အေပါစားအရက္ကိုပဲ ေရေသာက္သလို ေသာက္ေနခဲ့တာ။ အဟက္.. အခ်စ္တဲ့။

ကိုယ္လံုးတီး မိန္းမပံုနဲ႕ျပကၡဒိန္က လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္ကတည္းက အဲဒီ သံငုတ္မွာ ခ်ိတ္တြယ္

ေနခဲ့တာ။ ‘ဘုရားသခင္၏ ေနာက္ဆံုးညစာပန္းခ်ီကားပံု သံလိုက္စေတကာနဲ႕ သူ႕ကိုယ္လံုးတီး ဓါတ္ပံုတပံု

ကို ေရခဲေသတၱာရဲ႕ တံခါးမွာအတူတူတြဲ၍ ဖိကပ္ထားခဲ့သည္။ ဒီလိုလုပ္တာ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူး

လား သူမသိ၊ မစဥ္းစားဖူးဘူး။ သူစဥ္းစားတာေတြက သိပ္ ေျခာက္ေသြ႕ျပီး လြင့္လြင့္ေမ်ာေမ်ာႏိုင္လွသည္။

သူ စဥ္းစားတာေတြ သူစဥ္းစားပံုေတြက ျပန္စဥ္းစားဖို႕မေကာင္းလွပါ။ ဒါေပမယ့္ စဥ္းစားျခင္းကလြဲျပီး ဘာမွ

သူ မလုပ္တတ္။ သူ႕ရဲ႕ တတိယနဲ႕ေနာက္ဆံုးဇနီးက ေျပာခဲ့ဖူးတာ သြားအမွတ္ရမိေသးသည္။ ဘာတဲ့..

‘ရွင္က တစ္ေန႕တစ္ေန႔ စဥ္းစားေန ေတြးေန..က်မ ဖာတန္းေရာက္ေတာ့မယ္’ တဲ့။ ခုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီ

တစ္ခုမွာ ခ်ိဖ္အေကာင့္တင့္န္ျဖစ္ေနျပီ။ ဖာတန္းကို တကယ္မ်ားသြားခဲ့ေသးသလား။ သူ႕ကို ေျပာမသြားခဲ့။

မ်က္ရည္ပင္လယ္ေ၀’ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းကို စာေတြထဲ ခဏခဏေတြ႕ရသည္။ (ဤေနရာ၌ ၀တၳဳေရးနည္း

အတတ္ပညာအရ ယုတၱိယုတၱာျဖစ္ေအာင္ အနားမွာရွိသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္အုပ္ကို ေကာက္ဖတ္မိပံုျဖစ္ျဖစ္

သီခ်င္းတပုဒ္ဖြင့္ထားမိရာက သီခ်င္းထဲက စာသားအေပၚ အာရံုျပဳမိသြားတာျဖစ္ျဖစ္ ျဖတ္ထည့္ျပီးမွ ေရးရ

မည္ျဖစ္ေသာ္လဲ) မျဖစ္ႏိုင္တာ၊ ဘာလို႕ အဲ့လို ေစာက္ပိုေတြေျပာၾကတာလဲမသိ။ သူမၾကိဳက္။ ဆိုလိုသည္

မွာ မ်က္ရည္ကိုမၾကိဳက္တာမဟုတ္၊ ဒါေပမယ့္ ၾကိဳက္တာလည္းမဟုတ္။ မ်က္ရည္နဲ႕ပတ္သက္လို႕ သိပ္ျပီး

ဗဟုသုတမရွိ။ အလြန္အကၽြံေျပာျခင္း ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျခင္းကိုသာ သူက မၾကိဳက္တာျဖစ္သည္။  သူ မၾကိဳက္တာေတြ

အေၾကာင္း စဥ္းစားေတာ့ အေတာ္မ်ားသည္။ ဒါသည္ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ယခု

လို မ်က္ရည္ကို ၾကဳိက္တာ မၾကိဳက္တာမ်ိဳးက ျပႆနာမရွိေပမယ့္၊ ညက မက္တဲ့အိပ္မက္ကို ၾကိဳက္တယ္

မၾကိဳက္ဖူးဆိုတာမွာေတာ့ ျပႆနာရွိသည္။ သူ႕ဟာသူမက္တဲ့ အိပ္မက္ကို ကုိယ္က ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိ။ အဲဒီ

မွာ ၾကိဳက္/မၾကိဳက္ဆိုတာၾကီးက တခ်ိန္လံုးလာစားေနေတာ့သည္။ ဥပမာ အိပ္မက္ထဲမွာ ႏြားတစ္ေကာင္

ပါတာကို သူမၾကိဳက္။ အျပင္မွာေတာ့ ႏြားေတြကို သူမမုန္းေပ။ အဲ ခ်စ္လဲမခ်စ္ပါဘူး ႏြားေတြကို။ ေျပာခဲ့ဖူး

သလိုပဲ သူက တိရိစၦာန္ေတြ သတၱ၀ါေတြကို ခ်စ္တတ္ခင္တတ္သူ မဟုတ္။ ႏြားဆိုလို႕ ေျပာလက္စနဲ႕ဆက္

ေျပာရရင္ ႏြားလိုလူ (ႏြားလိုေကာင္) ေတြကိုေတာ့ သူအေတာ္မုန္းသည္။ ရြံသည္။ ႏြားလိုေကာင္ ဆိုတာ

ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲလို႕ေတာ့ လာရွင္းမျပခိုင္းႏွင့္။ အားလံုးသိၾကပါသည္။ ဘယ္လိုေကာင္ဟာ ႏြားလိုေကာင္မွန္း။

ကိုယ္လိုေကာင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္ပင္။

“ဟိုးေရ႕စ္လက္ထဲ ျခဴးတစ္ျပားမွမက်န္ေတာ့သလို မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းလည္း ကင္းမဲ့သြား၏သူသည္

ဖတ္လက္စ ၀ါက်ေပၚမွအၾကည့္ကို ခြာလိုက္သည္။ (ဒါ ကေတာ့ သူအမွန္ တကယ္ဖတ္ေနခဲ့တာျဖစ္ပါသည္)

၀ရံတာမွာ စိမ္းစိုတဲ့ အလွစိုက္ အပင္မ်ိဳးစံုတို႕ဟာ ေနေရာင္ေၾကာင့္ေတာက္ပခ်င္တိုင္း ေတာက္ပေနၾကသည္။

ညက မိတ္ေဆြနဲ႕အတူ ဒီေနရာမွာထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ သူက ဘီယာ၊ မိတ္ေဆြက အရက္ျပင္း။ ျပီးေတာ့ မိတ္ေဆြ

ရဲ႕ အရက္ျပင္းေတြကို သူယူေသာက္တာ ၀ိုးတ၀ါးမွတ္မိေနသည္။ မိတ္ေဆြက သူ႕ကိုယ္သူ ကဗ်ာဆရာတဲ့။

ကဗ်ာစာအုပ္ ထုတ္ထားဖူးသူမို႕ ဒါကိုေတာ့ ဇြတ္ျငင္းလို႕လဲ အက်ိဳးထူးမယ္ မထင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီလူရဲ႕

ကဗ်ာေတြ ဘယ္မွာပါလဲ၊ သူ မသိ။ ယုတ္စြအဆံုး ဒီလူနဲ႕ ဘယ္လို မိတ္ေဆြျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာေတာင္

ေတြးယူလို႕ မရေတာ့ေပ။ Club တစ္ခုခုမွာ ျငိျပီးပါလာတာလား။ ၾကားထဲက အျခားတစ္ေယာက္ေယာက္

မိတ္ဆက္ေပးတာလား။ သူ႕မွာ ကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမရွိေပ။ သူသည္ ကဗ်ာ

ဆရာမို႕ဆိုျပီး မည္သူ႕ကိုမွ် လိုတာထက္ပိုျပီး ေတြးမည့္သူ အေရးေပးမည့္ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္။ ထူးျပီးေတာ့

မ်က္ႏွာသာ ေပးစရာအေၾကာင္းမရွိ။ တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ကို သတၱ၀ါစာရင္းထဲ သြင္းခဲ့

ရင္ေကာ..၊ သူ႕အလြန္လား..။ တစ္ဖက္ခန္းက ငွက္မ်ိဳးစံုရဲ႕အသံမ်ားက စူးစူးရွရွထြက္ေပၚလာျပန္သည္။

သူသည္ ခါးမွ ေသနတ္ကို စမ္းလိုက္သည္။ ေသနတ္အိတ္ ၾကယ္သီးေစ့ကို ထပ္ကနဲ ျဖဳတ္လိုက္ျပီး

ေကာင္းဘြိဳင္တစ္ေယာက္လို ‘အသင့္အေနအထား’ ကို ယူလိုက္သည္။

ဒိုင္းကနဲ ေသနတ္သံသည္ က်ယ္ေလာင္လွ၏။ သူ႕ တကိုယ္လံုး တုန္ရင္သြားခဲ့သည္။ ေခၽြးေစးပ်ံလ်က္။

သူ႕ညာလက္သည္ သူဖိကပ္ထားေသာ ေသနတ္၏ ေအးစက္ေသာအထိအေတြ႕ကို ခံစားေနရသည္။

မိနစ္၀က္ခန္႕ မလွဳပ္မယွက္ေၾကာင္အမ္းေနျပီးမွ ေသနတ္သံသည္ အိမ္အျပင္ဖက္ကျဖစ္မွန္း သတိ၀င္

လာသည္။ သူ႕ဆီကမဟုတ္။ သူ႕လက္ထဲက ေသနတ္မွ မဟုတ္။ အျပင္ဖက္ကသာျဖစ္သည္။ သို႕ျဖင့္

၀ရံတာအနားကို မရဲတရဲ သတိနဲ႕ကပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အျပင္ဖက္မွာက ည ျဖစ္ေနသည္။ လင္းထိန္

ေနေအာင္ ထြန္းထားေသာ မာက်ဴရီမီးေရာင္မ်ားေၾကာင့္ ျမင္ကြင္းကို ေကာင္းစြာျမင္ေနရသည္။ တစ္စံု

တစ္ေယာက္ အသက္လုျပီး ေျပးေနတာကို ျမင္ေနရသည္။ ထိုလူသည္ တိုက္ၾကိဳတိုက္ၾကားမွာ ဟိုက

၀င္လိုက္၊ ဒီဖက္ကပန္ထြက္လိုက္နဲ႕ေျပးေနတာကို အတိုင္းသား ျမင္ေနရသည္။ ထိုလူ႕ရဲ႕ ေနာက္မွာ

လူတစ္စုက ညာသံေပး၍ လိုက္ေနသည္။ သူသည္ နားထင္ကို လက္ျဖင့္ဖိရင္း ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနသည္။

ယခု ျမင္ေနရတာေတြဟာ တကယ္ျဖစ္ေနတာလား။ အိပ္မက္လား။ ႏြားတစ္ေကာင္ ျဖတ္၀င္လာအုန္း

မလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဟိုတစ္ေန႕က ၾကည့္ေနခဲ့တဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့ရုပ္ရွင္ကားထဲက ဇာတ္၀င္ခန္းကို ျပန္ျမင္

ေယာင္ေနမိတာလား။ အမွန္တကယ္ေတာ့ သူသည္ မနက္ခင္းတစ္ခုမွ ထုိင္ေနခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။

ယခုမူ အျပင္မွာက ညဖက္ျမင္ကြင္း။ သူ႕ရင္သည္ တဒိုင္းဒိုင္းခုန္ေန၏။ တဖက္အိမ္မွာ ငွက္မ်ိဳးစံုတို႕

အသံမွာ ဆိတ္သုဥ္းလ်က္။

ေသနတ္သံေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ား ရွဳပ္ေထြးလာမည္ေလာ။ သူသည္ ေသနတ္တစ္လက္ ေဆာင္ထား

မိသည့္အျဖစ္ကိုိ စိတ္မလံုျခံဳျဖစ္လာလ်က္ ထိုေသနတ္ကို ဖြက္ထားဖို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။

အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အလံုျခံဳဆံုး ျဖစ္မည့္ေနရာကိုနာရီ၀က္ခန္႕ရွာယူရသည္။ မီးဖိုခန္းထဲက ဟင္းခ်က္

ျပဳတ္ရာတြင္ ထည့္သံုးရသည့္ ဆီ၊ ဆား၊ ငံျပာရည္ႏွင့္ အျခားဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိဳင္ပစၥည္းမ်ိဳးစံု

ထည့္သိုထားသည့္ ဘီရုိငယ္ေလးရဲ႕ အေနာက္ဖက္မွာ ဟ ေနသည့္ေနရာငယ္ေလး တစ္ခုရွိသည္။

အဲဒီထဲ ထည့္ျပီး ေအာက္ခင္းျပားကို တြန္းေရႊ႕လိုက္လ်င္ တခုခုဖြက္ထားမွန္း မသိသာေတာ့ေပ။

သူသည္ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ ျပံဳးလိုက္၏။ ထို႕ေနာက္ လက္ထဲမွာ ျမဲျမဲဆုတ္ထားသည့္ ညတုန္းက မိတ္ေဆြ

ရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္ကို အဲ့ဒီ ေနရာငယ္ေလးထဲ က်နေသခ်ာစြာ ထိုးထည့္လိုက္သည္။

ေသနတ္တစ္လက္ကို စိုးရိမ္တၾကီး ဖြက္လိုက္သလို။    ။

 

ခင္ေအာင္ေအး

၉ မတ္ခ်္ ၂၀၁၄  ဖရာ့ပရာဒင္ ဘန္ေကာက္  ၁၀း၄၉ နာရီ

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to ညတုန္းက မိတ္ေဆြ

  1. ကိုၾကီး ေရ… မေတြ႕တာၾကာေပါ့ က်ေနာ္ ညံလင္းပါ…. ကဗ်ာေတြ အားပါးတရလာဖတ္သြားပါေၾကာင္း

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s